przebudowa strony internetowej
Syn szwagra od ciotki ze Zgorzelca zbudował stronę dla Twojej firmy w 2012 roku?
Strona wygląda jak z mezozoiku, a na smartfonie przypomina Telegazetę?
A może po prostu, chciałbyś dodać jakieś funkcjonalności do swojej strony internetowej, coś w niej przebudować, lub odświeżyć design? Pomogę Ci!
Design czy wydajność strony
W jednej części tej strony powiedziałem, że w Internecie wygląd jest najważniejszy. W innym miejscu powiedziałem, że najważniejsza jest wydajność i szybkość ładowania się strony, to jak to w końcu jest?
Odpowiedź, jak zawsze: To zależy.
Generalnie, jeżeli nie jesteś Onetem, lub Facebookiem, powiedziałbym, że design jest ważniejszy od szybkości ładowania. Pytanie, czy trzeba rezygnować z jednego, na rzecz drugiego?
Ja jestem zdania, że nie. Możesz mieć wspaniały, nowoczesny design na swojej stronie, jednocześnie zachowując zadowalającą szybkość działania witryny.
Często to widać na stronach artystów (głównie z zagranicy), ich strony wizytówki są naszpikowane animacjami do granic możliwości, a często i ponad te granice, co sprawia, że takie strony są kompletnie nienadające się do użytkowania. Nie podam Ci teraz konkretnych przykładów, bo pójdziesz sprawdzać, a zależy mi, abyś doczytał do końca 🙂

Design, jako najważniejszy czynnik w walce o uwagę
Gdyby zapytać najwybitniejszych ludzi ze świata online, którzy stoją za takimi potęgami, jak Google, czy Facebook, o to, co jest najważniejsze w Internecie, stawiam wszystkie swoje pieniądze, że powiedzieliby jednogłośnie: „Uwaga”. Bynajmniej nie chodzi o magazyn reporterów TVN, ale o uwagę naszą, czyli użytkowników Internetu.
Człowiek potrzebuje ileś tam milisekund, aby ocenić, czy dana strona mu się podoba i czy chce na niej pozostać, czy nie. W ciągu tak krótkiego czasu, dokonujemy wstępnej analizy i decydujemy. Zatem, możesz mieć najlepsze treści na stronie, najlepszą ofertę na rynku, ale użytkownicy jej nie zobaczą, bo opuszczą Twoją stronę, jeśli będzie ich odpychać swoim wyglądem.
Napisz do mnie, a wspólnie ocenimy, czy należy zmieniać design Twojej witryny, czy wystarczy jedynie lekko go odświeżyć, czy może wszystko jest w porządku i wystarczy tylko zmienić czcionkę z Times New Roman na bezszeryfową 🙂

Wydajność Twojej strony www
Na pewno znasz takie strony, które po kliknięciu potrafią się ładować ponad 20 sekund. Nie wspominając, że często po tym czasie nawet już się nie załadują.
Tak długi czas ładowania witryny, niesie za sobą konsekwencje w postaci „złych doświadczeń użytkownika”, ale nie tylko.
Po pierwsze – UX
UX (User Experience) – czyli doświadczenie użytkownika. Szybkość ładowania strony internetowej ma bezpośredni wpływ na doświadczenie użytkownika. Strony, które ładują się powoli, zniechęcają użytkowników (Twoich potencjalnych klientów) i prowadzą do frustracji. Może to z kolei skłonić ich do opuszczenia Twojej strony i poszukiwania informacji gdzie indziej, np. u Twojej konkurencji.
Szybko ładujące się strony internetowe zapewniają szybszy dostęp do informacji, których szukamy, co prowadzi do bardziej pozytywnych doświadczeń. To z kolei zwiększa szanse na przyciągnięcie klientów do powrotu na stronę w przyszłości, a tym samym budowanie lojalności wśród odwiedzających.
Po drugie – pozycja w Google
Szybkość ładowania strony internetowej ma wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Google przykłada dużą wagę do szybkości ładowania stron podczas określania ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony, które ładowane są szybko, otrzymują lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, co zwiększa ich widoczność i przyciąga większą liczbę odwiedzających.
Po trzecie – konwersja i zyski
Szybko ładujące się strony internetowe mają większą szansę na przyciągnięcie uwagi użytkowników i zwiększenie liczby konwersji. Konwersja (ulubione słowo wszystkich marketerów) oznacza, że użytkownik wykonuje pożądaną akcję, np. dokonuje zakupu, rejestruje się na stronie lub pobiera materiały marketingowe.
Podsumowując, szybkość ładowania strony internetowej ma znaczący wpływ na doświadczenia użytkowników, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania i konwersję. Dlatego też, warto zadbać o optymalizację swojej strony internetowej pod kątem szybkości ładowania. Jeśli czujesz, że Twoja strona nie jest liderem na rynku pod tym względem, napisz do mnie, a zobaczymy co da się zrobić.

error_
żartowałem
Optymalizacja strony internetowej
Pojęcie optymalizacji strony internetowej, niejako przeplata się zarówno z wydajnością, jak i UX. Podobnie, jak w przypadku dwóch powyższych, celem optymalizacji jest utrzymanie użytkownika na naszej stronie. Optymalizacja skupia powyższe pojęcia w jedno, jednak rozszerza jeszcze o kolejne. Zoptymalizowana strona, to taka, która jest wydajna pod kątem szybkości, jest dobrze zaprojektowana pod kątem UX, ale ponadto jest też responsywna, a także odpowiednio przygotowana pod wyszukiwarki internetowe.
Jeśli Twoja strona nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych, to znaczy, że na telefonie litery są malutkie, ciężko trafić w cokolwiek, to znak, że potrzebujesz pomocy. Z każdym rokiem zwiększa się procentowy udział urządzeń mobilnych wśród odwiedzających strony internetowe i nic nie zwiastuje odwrócenia tego trendu. Zatem, dziś, responsywna (dopasowana, do wszystkich rozdzielczości) strona internetowa nie jest czymś ekstra, jest po prostu standardem. Musisz taką mieć!
Ponadto, Twoja strona powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby użytkownik, który nie zna Twojego biznesu, był w stanie z łatwością dostać się w każde miejsce Twojej strony. Należy mu to ułatwić. Zadbajmy, aby Twoja strona była prosta w nawigacji, miała przyjazny interfejs i prowadziła klienta od poznania Ciebie i oferty, wprost do kontaktu z Tobą.

Brakuje Ci jakiejś funkcjonalności na stronie?
Pomogę Ci w rozbudowie Twojej strony o dodatkowe funkcje. Jeśli chciałbyś na swojej stronie dodać, takie funkcje, jak np.:
– czat,
– sekcję najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi,
– kalendarz zamówień,
– dodać opinie z Google, na temat Twojej firmy,
– własnego bloga,
to odezwij się do mnie. Ponadto, oferuję pomoc przy prowadzeniu swojego bloga. Więcej o zaletach posiadania bloga przeczytasz w zakładce blog – webwriting.

Chcesz, abym opiekował się Twoją stroną internetową?
Strona internetowa nie jest tworem, który można raz zbudować i zapomnieć o nim. Jak większość rzeczy, wymaga regularnej „konserwacji”. Aby poprawnie działała, trzeba ją często aktualizować. Jeśli Twoja strona jest zbudowana na popularnym CMS-ie, takim, jak np. WordPress, to zapewne sam wiesz, że niemal codziennie jakaś wtyczka lub inny feature domaga się aktualizacji. No chyba, że w ogóle tam nie zaglądasz 🙂 ale tego najbardziej nie polecam.
Osobom, które mają swoje strony na moim hostingu, zapewniam pełną opiekę nad stroną. Mogą w pełni skupić się na tym, w czym są najlepsi, czyli na swoim biznesie, a za działanie strony odpowiadam ja. Jeśli chciałbyś przenieść swoją stronę do mnie i zaznać spokoju, to sprawdź zakładkę opieka nad stroną.

Dowiedz się czegoś mądrego
6 rzeczy, które powinna mieć każda strona internetowa
Czyli jak nie zostać neandertalczykiem Internetu? Pierwszy post, uwaga! Dziś zabieram Cię w podróż przez…