budowa strony internetowej
Wejdź ze swoim biznesem do świata online.
Zaprojektuję i zbuduję dla Ciebie profesjonalną i responsywną stronę internetową.
Nie ukrywaj się przed potencjalnymi klientami. Zaprezentuj się im w wyrafinowany sposób, zbuduj ich zaufanie i wykoś nudną konkurencję.
Strona internetowa to siedziba Twojej firmy w Internecie
Możesz prowadzić szeroko zakrojone działania we wszystkich mediach społecznościowych, jakie tylko zna przeciętny gimnazjalista z Warszawy, ale Twoją przystanią w Internecie powinna być dobrze zbudowana strona www.
Zapytasz zapewne dlaczego? Powodów jest całe mnóstwo i oczywiście nie ma nic złego w promowaniu siebie i swojej marki w social mediach, wręcz przeciwnie. Bardziej chcę zwrócić Twoją uwagę na zalety posiadania własnej strony internetowej, zatem zwracam…
Dlaczego warto mieć stronę internetową?
Większa kontrola nad treścią i prezentacją oferty. Strona internetowa jest Twoja. Kropka. Nie Marka Cukierberka, czy innego „Ilona Maska”. Dzięki temu Ty i tylko Ty decydujesz, co zamieścisz w swojej ofercie. Nie musisz się obawiać, że któregoś dnia Twój mozolnie budowany profil zostanie zablokowany, bo np. sprzedajesz części do roweru, a jedna z nich służy do wprawiania go w ruch i w dodatku, zazwyczaj jest w kolorze czarnym (kto rozumie, ten zapewne dobrze się tu bawi).
No dobra, ten argument każdy podaje, jako pierwszy, ale nie jest on jakoś bardzo porywający. Są lepsze. Jednym z nich jest reputacja. Dobrze zaprojektowana, nowoczesna strona internetowa pozwala potencjalnym klientom sądzić, że Twoje produkty czy usługi również stoją na odpowiednim poziomie.
Do reputacji można dorzucić jeszcze możliwość wyróżnienia się. Na Facebooku ciężko się wyróżnić i pokazać, że to właśnie Ty spośród całej konkurencji przykuwasz największą uwagę do jakości czy estetyki. W mediach społecznościowych każdy profil musi być podobny, bo inaczej dana platforma zamieniłaby się w polski Times Square w Elblągu.
Ponadto, publikując stale nowe treści, te poprzednie bezpowrotnie przepadają w czeluściach Internetu. Oczywiście częste publikowanie w social mediach jest dobrą praktyką. Mam na myśli to, że na swojej stronie łatwiej zapanować nad porządkiem, bo nawet dodając często wpisy blogowe, lub nowe zdjęcia do galerii, zakładka z ofertą lub danymi kontaktowymi pozostaje nadal na swoim miejscu.
Najważniejsze
W końcu, doczekałeś się na koronny według mnie argument.
Media społecznościowe kreują popyt, strona internetowa go zaspokaja. Oznacza to, że celem strony www jest to, aby wyświetlała się w wyszukiwarce na dane frazy. Użytkownik, który wpisuje dane frazy, zazwyczaj jest „rozgrzany” – bliski zakupu. Dzięki temu trafia na Twoją ofertę w momencie kiedy jej potrzebuje, a nie podczas zabijania czasu w pracy, wertując Instagrama lub sam dobrze wiesz gdzie.

Jakie strony buduję
W mojej ofercie znajdziesz zarówno proste strony wizytówki, jak i duże, rozbudowane portale z licznymi funkcjonalnościami. Buduję strony zarówno w oparciu o system CMS (WordPress), jak i statyczne, napisane w czystym kodzie HTML, CSS i JavaScript. Spokojnie nie musisz znać się na zagadnieniach technicznych, aby wybrać idealne rozwiązanie dla siebie. Po analizie Twoich potrzeb, dobiorę odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności.
Mobile first
Oczywiście każda strona internetowa, czy sklep, jakie wychodzą spod mojej ręki są w pełni responsywne. Dopasują się do każdego ekranu, niezależnie czy jest to mały smartfon, duży smartfon, tablet, laptop czy monitor 60 cali 8k super hiper ultra HD. Nic nie będzie się rozjeżdżać, ani gdzieś magicznie znikać na danej rozdzielczości.
Strony internetowe dla każdego
Jeżeli jesteś lekarzem, dentystą, politykiem lub artystą,
trenerem, terapeutą, taksówkarzem czy mobilnym masażystą,
zapewne nie potrzebujesz zbytecznie rozbudowanego portalu opisującego swoją osobę. Wówczas dobrym rozwiązaniem będzie prosta strona wizytówka z najważniejszymi informacjami o Tobie, danymi kontaktowymi, krótkim opisem oferty i ewentualnie cennikiem.
Gdy Twoja oferta jest już bardziej rozbudowana, prowadzisz np. firmę usługową, której działalność nie skupia się wokół jednej czynności, wówczas warto pomyśleć o nieco większej stronie. Będzie można dokładnie opisać ofertę, poszczególne jej gałęzie, przedstawić cały zespół, dodać sekcję blog, aby ściągać ruch na stronę, itp. Przykładem takiej firmy może być:
– salon fryzjerski i kosmetyczny,
– barber,
– biuro księgowe lub biuro rachunkowe,
– warsztat samochodowy i car detailing,
– szeroko pojęte firmy usługowe.
Być może nazywasz się Wojciech Podest Camaro i prowadzisz najlepszą restaurację w mieście (nie wątpię, że tak jest) i potrzebujesz dużej strony z całym Menu i możliwością zamówienia online, to również jestem. Podobna sytuacja dotyczy pensjonatów, hoteli, SPA, czy domów wczasowych.
Jeśli natomiast masz zamiar sprzedawać swoje produkty lub usługi bezpośrednio ze swojej strony, to znak, że potrzebujesz sklepu internetowego. Wówczas zajrzyj na zakładkę sklepy internetowe.

Czas na projekt Twojej strony
Gdy już wiesz po co Ci w ogóle strona internetowa, warto przyjrzeć się kolejnym aspektom. Jeśli chcemy, aby Twoja nowa strona www przyciągała potencjalnych klientów, budowała Twój wizerunek, jako eksperta w branży i zwiększała reputację Twojej firmy, musi spełniać określone kryteria.
Przede wszystkim wygląd.
Internet jest takim medium, które w większości pochłaniamy wzrokiem. Twoja strona nie może mieć urody radiowej, skoro ma wyglądać profesjonalnie. Tak naprawdę, aby przekazać najważniejsze informacje o firmie, wystarczyłby ciemny tekst, jasne tło, czcionka Times New Roman i gotowe. Ale nie o to w tym chodzi. Musimy sprawić, aby na tle konkurencji Twoja marka budziła największe zaufanie i podziw. I sprawimy.
Jak wygląda praca nad projektem strony www?
Jeśli Twoja firma do tej pory nie posiadała żadnej skonkretyzowanej identyfikacji wizualnej, możesz projekt oddać całkowicie w moje ręce. Wówczas, ja zaprojektuję dla Ciebie wszystko od początku do końca, pokazując Ci kolejne etapy pracy, pytając o Twoją opinie oraz o to co Ci się podoba, a co nie.
P. S.
Pamiętaj, że my Polacy mamy taką cechę, że jak się nas ktoś pyta, czy jest ok, to choćby nam się podobało na 110%, to zawsze powiemy:
„No generalnie jest super, ale wiesz co, tu bym zwiększył czcionkę o 1px i przesunął całość o 4,5px w prawo. Wówczas będzie perfekcyjnie.”
Ale spokojnie, dla Ciebie przesunę całość w prawo 🙂
W przypadku, gdy masz jakiś zamysł lub jest jakaś strona, której design do Ciebie przemawia (oczywiście nie skopiujemy czyjegoś pomysłu 1 do 1), to mnie naprowadzisz, a ja będę celować w Twoje wysublimowane gałki oczne i zrobię tak, żeby Ci się podobało.
Naturalnie, niezależnie którą drogą pójdziemy, zawsze możesz liczyć na moją pomoc i doradę. Będę czuwać nad tym, żeby Twoja nowa strona nie wyglądała, jak prezentacja mojego 78-letniego wykładowcy z makroekonomii (był super, ale jak się dorwał do czcionek w nowoczesnym programie WordArt, to uznał, że żadnej nie przepuści i każda zasługuje na miejsce w jego szalonej prezentacji).

„Doskonałość osiąga się nie wtedy, kiedy nie można już nic dodać, ale raczej wtedy, gdy nie można nic ująć.”
~ Antoine de Saint-Exupéry
Design i UX
Czas na przemycanie trudnych słów i popisywanie się. Czym jest UX?
UX (User Experience) to zbiór doświadczeń, zachowań i potrzeb użytkowników Twojej strony. Niektóre słowa ciężko tłumaczyć dosłownie na język polski, bo czymże są doświadczenia z oglądania strony myjni samochodowej? W uproszczeniu chodzi o to, aby Twoja witryna, była zbudowana w sposób pozyskujący dla Ciebie nowych klientów, bądź, jak kto woli – nowe leady. Poprzez odpowiednie działania UX, strona prowadzi potencjalnego klienta za rękę poprzez wszystkie najważniejsze dla niego aspekty i pozwala mu stać się płacącym klientem.
Musimy sobie uświadomić, że najważniejszym warunkiem, jaki powinna spełniać każda strona jest osiągnięcie określonego celu, zwykle biznesowego. Gdy mamy sklep internetowy, naszym celem jest domknięcie sprzedaży, dla strony usługowej, celem jest pozyskanie klienta, który się z nami skontaktuje. Zatem, aby strona była naprawdę skuteczna, konieczne jest jej prawidłowe zaprojektowanie.
Strony projektowane przeze mnie, z jednej strony dbają o nietuzinkowy wygląd, nowoczesny design i przejrzystość, z drugiej, są budowane według najlepszych praktyk UX, jakie znam.

Proces budowania strony
Czas na najciekawszy etap, przynajmniej dla mnie 🙂
Podczas procesu budowania Twojej nowej strony, będę na bieżąco Cię informować o postępach, pokazywać Ci kolejne fragmenty strony. Chyba, że nie masz na to czasu i wolisz, abym pokazał Ci efekt finalny. Uzgodnimy to.
Na tym etapie będę potrzebować informacji dotyczących Ciebie i Twojego biznesu. Ty znasz swój biznes, jak i całą branżę znaczniej lepiej ode mnie. Aby dobrze dopasować komunikaty do Twojej grupy docelowej będę Cię prosił o informacje na jej temat.
Treści na stronie
Najlepsza, według mnie, forma pracy nad stroną jest taka, gdy ja wysyłam Ci w mailu szczegółowe informacje, czego od Ciebie potrzebuję. Ty opisujesz wszystko, punkt po punkcie, następnie, ja przetwarzam te dane, aby były zgodne ze sztuką tworzenia stron internetowych i daję Ci jeszcze raz do sprawdzenia.
Jeśli czujesz, że nie masz za grosz talentu do pisania, spokojnie. Mogę również stworzyć wszystkie teksty na stronie, jeśli uposażysz mnie w odpowiednią wiedzę, na temat Twojej działalności.
Grafiki
Na szczęście minęła już ta era, gdzie jednoosobowa firma udawała kilkuset osobową korporację. Dziś ludzie w Internecie szukają ludzi. Twoi potencjalni klienci chcą widzieć Ciebie i szczerość płynącą z Twojego przekazu, zamiast zdjęć drapaczy chmur z Nowego Jorku. Zatem, na pewno będę chciał od Ciebie chociaż kilka zdjęć pokazujących Ciebie lub Twoją firmę.

Jeszcze tylko testowanie
Po skończonym procesie budowy strony, jeśli wizualnie oraz funkcjonalnie wszystko będzie zrobione na satysfakcjonującym Cię poziomie, przychodzi czas na testowanie naszej nowej witryny. Jak wspomniałem na początku, niestety jestem perfekcjonistą, przez co (na szczęście) mój mózg nie jest w stanie pozostawić czegokolwiek przypadkowi.
Proces testowania zabezpiecza nas przed ewentualnymi błędami na stronie. Budowa strony internetowej jest na tyle skomplikowanym procesem, że błędy mogą zawsze się przytrafić, jednak ważniejsze jest to, aby szybko zauważyć i potrafić je naprawić. Jak prześledzisz oficjalne strony internetowe największych firm świata, niemal na każdej da się znaleźć coś, co nie działa tak, jak należy. Dlatego w testowaniu chodzi o to, żeby nie być jak oni 🙂
Oczywiście decydując się na budowę Twojej strony www u mnie, w cenie, dostajesz ode mnie opiekę nad stroną, o czym będzie później. Daje Ci to pewność i spokój, ponieważ w razie problemów ze stroną, będę na posterunku.

Co jeszcze otrzymam w cenie budowy strony internetowej?
Kupując stronę internetową u mnie, otrzymujesz ode mnie usługę:
kompleksowej opieki nad stroną, przez rok za darmo!
Czym jest opieka nad stroną internetową?
W skrócie, szybki hosting, brak corocznej opłaty za domenę, profesjonalny adres email, administrowanie stroną, cykliczne aktualizacje i kopie zapasowe, a także MOJE PEŁNE WSPARCIE 24/7.
Zobacz więcej w zakładce opieka nad stroną. Jeszcze raz powtórzę, dla kupujących stronę internetową u mnie, usługa z oferty specjalnej, przez pierwszy rok jest gratis!
Co dokładnie zawiera się w opiece nad stroną?
Opieka nad stroną zawiera to wszystko, z czym wcześniej musiałeś borykać się sam, tudzież korzystać z wielu pośredników. Mianowicie:
- hosting
- domena
- poczta
- administrowanie stroną
- kopie zapasowe
- moje pełne wsparcie techniczne 24/7
Hosting
Hosting, czyli Twoje miejsce w Internecie, trzeba go opłacać, aby Twoja witryna była widoczna dla użytkowników i Twoich potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest, aby korzystać z usług firm hostingowych, które oferują szybkie hostingi. Wpływa to na szybkość ładowania i działania Twojej strony, a to z kolei przekłada się bezpośrednio na wspomniany UX oraz na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie pozycjonowanie.
Domena
Domena, to unikalny adres Twojej strony w Internecie. Przykładowo, adres strony, na której obecnie się znajdujesz to wojciechszymczyk.pl. Jak zapewne wiesz, aby Twoja domena była aktywna, należy regularnie (zwykle raz w roku) dokonać opłaty za utrzymanie domeny. W usłudze kompleksowej opieki, masz tę opłatę w cenie!
Poczta email
Uznałbyś, że pisze do Ciebie firma Nike, gdybyś dostał email promocyjny od adresu nike@gmail.com?
Raczej nie. No właśnie, w biznesie dobrą praktyką jest używanie profesjonalnego adresu email, zakończonego nazwą Twojej domeny. Kupując u mnie stronę, oczywiście masz możliwość założenia sobie takiego profesjonalnego adresu email.
Administrowanie stroną
Strona internetowa oparta o system CMS, czyli system zarządzania treścią wymaga obsługi i często zaglądania do kokpitu takiej strony. W ramach kompleksowej obsługi, aktualizuję dla Ciebie wszystko, co związane z Twoją stroną. Również eliminuję nieoczekiwane błędy powstające często na stronach.
Kopie zapasowe
Kopia zapasowa, zwana również backup, to nic innego jak zapis zawartości Twojej strony internetowej na dysku. Może to być dysk fizyczny, bądź w chmurze. Kopię zapasową wykonuje się na wypadek nieoczekiwanej sytuacji, jaką może być atak wirusowy na stronę lub inna forma zniszczenia strony internetowej.
Wsparcie techniczne 24/7
Elon Musk powiedział mi kiedyś: „Jestem dostępny przez 24 godziny na dobę, jeśli trzeba rozwiązać problem. Zadzwońcie do mnie o 3:00 w nocy – nie dbam o porę”. Od tego czasu, ja również wyznaję tę dewizę. Jeśli na Twojej nowej stronie pojawi się jakiś błąd lub problem, możesz liczyć na moją fachową pomoc.
Pozycjonowanie i reklama strony również?
Niestety, to akurat nie wchodzi w podstawową cenę budowy strony www. Na rynku są firmy, które w cenie budowy strony internetowej mają już wliczone wstępne pozycjonowanie i reklamę. Jednak nie robią tego charytatywnie, przez co cena za stronę jest bardzo wysoka. Aby zmniejszyć barierę wejścia, nikogo nie zmuszam do płacenia mi z góry za te usługi.
Przygotowałem jednak ofertę pozycjonowania i reklamy. Które rozwiązanie sprawdzi się lepiej dla Twojego biznesu, ciężko powiedzieć. Odezwij się do mnie, a na pewno pomogę Ci w stworzeniu idealnej strategii marketingowej dla Twojej firmy.

Najczęściej zadawane pytania
Dowiedz się czegoś mądrego
6 rzeczy, które powinna mieć każda strona internetowa
Czyli jak nie zostać neandertalczykiem Internetu? Pierwszy post, uwaga! Dziś zabieram Cię w podróż przez…