reklama
Chcesz szybko uzyskać ruch na swojej stronie?
Co jest lepsze, pozycjonowanie czy reklama?
Oczywiście nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Pozycjonowanie służy do budowy świadomości marki długofalowo, zaletą reklamy jest to, że efekt otrzymujemy tu i teraz.
Czym różni się reklama w Google od tej na Facebook-u?
W największym uproszczeniu: Facebook kreuje popyt, a Google odpowiada na popyt.
No to, rzeczywiście największe uproszczenie…
Innymi słowy, Facebook przewijamy bez jakiegoś ściśle określonego celu, w większości przypadków nie mamy sprecyzowanej potrzeby, dlaczego weszliśmy na Facebook. Wówczas celem reklamy jest głównie budowanie świadomości marki wśród konsumentów, zapoznanie ich z produktem, a więc początek lejka sprzedaży.
Z kolei Google służy do wyszukiwania konkretnych informacji. Nie znam nikogo, kto z nudów przewija dowolne wyniki wyszukiwania w Google, w poszukiwaniu domniemanego końca Internetu, gdzie na końcu jakiś chińczyk z Japonii wykonuje skoki narciarskie oponą z autobusu…
Zatem w Google klient jest już rozgrzany, on już wie czego potrzebuje, teraz w wyszukiwarce szuka dla siebie najlepszej opcji zakupowej. I wtedy wchodzimy my z naszą reklamą, cali na różnokolorowo 🙂
