pozycjonowanie wizytówki Google
Więcej klientów dla Twojego lokalnego biznesu, poprawa wizerunku firmy, tani sposób na skuteczny marketing w Google, naprawdę istnieje coś takiego?
Wizytówka Google to coś, co ma niemal każda firma, ale większość robi to źle. Jeśli chcesz niewielkim nakładem zdominować lokalny rynek, to jest w idealnym miejscu!
Wizytówka Google – co to jest?
Wizytówka Google to po prostu strona firmowa w serwisie Google Moja Firma (Google My Business). Wizytówka Google to bezpłatne narzędzie, które pozwala firmom na założenie i zarządzanie swoim wirtualnym profilem w Google. Dzięki temu, klienci mogą łatwo znaleźć informacje o danej firmie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, zdjęcia i recenzje.
Dobra, a tak po ludzku, chodzi o te wyniki wyszukiwania, gdy szukamy lokalnych biznesów.
„Ale jak to, niby kiedy ja szukam lokalnych biznesów?”
– Częściej niż myślisz. Google jest tak skonstruowane, że nie trzeba mu mówić, że „Halo, proszę mi teraz szukać tylko lokalnych firm.” Zrób prosty test, wpisz dwie różne frazy w Google i porównaj wyniki.
Szybki test
Próba 1. Wpisz w wyszukiwarkę Google nazwę jakiegoś popularnego produktu, np. „IPhone”.
Próba 2. Wpisz w wyszukiwarkę Google nazwę jakiejś popularnej profesji, np. „fryzjer”.
Jakie wnioski?
Za pierwszym razem wyszukiwarka Google pokazała Ci (prawdopodobnie) najpierw 3 linki reklamowe, później stronę producenta, następnie najpopularniejsze pytania użytkowników, po czym oferty sklepów i na końcu podobne wyszukania.
Za drugim razem pewnie pojawiła się mapa z Twoją teoretyczną lokalizacją, pod nią 3 WIZYTÓWKI GOOGLE, następnie najczęstsze pytania i dopiero zasadnicze wyniki wyszukiwania.
Co jest w tym wszystkim najlepsze?
To, że przy wyszukaniach lokalnych, wizytówki Google są nad jakimikolwiek innymi wynikami. Z tego wynika, że odpowiednio pozycjonując swoją wizytówkę, a uwierz mi, że dla większości branż nie jest to trudne, możesz wyprzedzić liderów branż, którzy wydają dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie na pozycjonowanie swoich stron i sklepów. To jest niewiarygodne, a jednak!
Gdzie jeszcze widać wyniki Google Moja Firma?
Poza wynikami wyszukiwań w wyszukiwarce, wszystkie firmy, jakie widać w Google Maps to nic innego, jak wizytówki Google Moja Firma. Ponadto na urządzeniu mobilnym, przeszukując Mapę Google, użytkownik widzi nie 3, a aż TOP4 najwyżej wypozycjonowane na daną frazę, wizytówki Google.

Czy warto pozycjonować wizytówkę Google?
Pytanie powinno raczej brzmieć: „Jak można nie pozycjonować wizytówki Google?”
Jest to zdecydowanie najtańsza opcja z całego segmentu Pozycjonowanie, a wciąż bardzo niedoceniana.
Zastanówmy się, kim jest osoba, która przeszukuje mapę w poszukiwaniu lokalnej firmy. W większości przypadków jest to ktoś już podjął decyzję zakupową, już wie, że kupi. Teraz tylko zastanawia się gdzie. Jeśli po otwarciu mapy zobaczy listę wizytówek Twojej konkurencji, a Ty jesteś na ostatniej stronie, a w dodatku właśnie się dowiadujesz, że masz coś takiego, bo lata temu Google samo, za Ciebie utworzyło Twoją wizytówkę, to jak myślisz, kogo wybierze?
Ponad 60% użytkowników wybiera jedna z 4 pierwszych firm z TOP4. Dziękuję za uwagę.
Co zyskam, pozycjonując się w Google Maps?
Przyjrzyjmy się oficjalnym statystykom firmy Google:
46% wyników Google to szukanie lokalnych firm. W Twoim mieście to nawet tysiące osób miesięcznie.
87% osób ufa opiniom w Google, identycznie jak poleceniom od znajomych czy rodziny
86% osób korzysta z Google Maps, aby zlokalizować firmy i zdobyć ich adres lub telefon – jeśli to nie Ty będziesz w TOP3 – zyska tylko Twój konkurent.
76% osób odwiedza sklep tego samego dnia, a 28% klientów kupuje pożądany produkt, czy usługę – pytanie czy od Ciebie?
Powyższe statystyki pokazują jasno, że jest o co walczyć. Poza tym wszystkim jest jeszcze jeden, bardzo silny argument przemawiający za tym, aby pozycjonować swoją wizytówkę Google.
Wciąż bardzo niewiele firm to robi. Można stosunkowo niewielkim nakładem pracy zdobyć TOP3 w Twoim mieście i wykosić całą konkurencję!

Najczęściej zadawane pytania
Dowiedz się czegoś mądrego
6 rzeczy, które powinna mieć każda strona internetowa
Czyli jak nie zostać neandertalczykiem Internetu? Pierwszy post, uwaga! Dziś zabieram Cię w podróż przez…